Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
22-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-10-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie
fot. Roman Czubiński
Samorząd województwa pomorskiego ogłosił przetarg na obsługę kolejowych przewozów regionalnych. Rozkłady jazdy przygotowane przez organizatora zakładają – z niewielkimi wyjątkami – wzrost pracy przewozowej w kolejnych latach. Oferty można składać do 17 listopada.

Zakres zamówienia podzielono na cztery zadania. Pierwsze obejmuje przewozy na terenie aglomeracji trójmiejskiej. Drugie to przewozy na pozostałych liniach zelektryfikowanych w województwie, a trzecie – na niezelektryfikowanych fragmentach sieci, ale z wyłączeniem odcinka z Malborka (lub z Tczewa) do Grudziądza (zadanie czwarte).

We wszystkich częściach zamówienia takie same są daty rozpoczęcia świadczenia usług (13 grudnia 2026 r.) i ich zakończenia (14 grudnia 2030 r.). We wszystkich też jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena za wymaganą wielkość pracy eksploatacyjnej.

W poszczególnych częściach wynosi ona: 3 044 766,650-3 100 603,266 pociągokilometrów rocznie (aglomeracja trójmiejska), 4 734 045,888-4 823 028,703 pockm (pozostałe linie zelektryfikowane), 5 516 506,296-5 614 674,188 pockm (linie niezelektryfikowane) oraz 531 121,976-541 195,630 pockm (Malbork/Tczew – Grudziądz). W każdym z opisywanych przypadków najniższa wartość dotyczy rozkładu jazdy 2026/2027, a najwyższa – 2029/2030. Z reguły zakładany wzrost pracy eksploatacyjnej jest ciągły, a jeśli zdarzają się spadki w kolejnych latach – dotyczą zwykle rozkładu jazdy 2028/2029 w stosunku do 2027/2028. Wynikają one zapewne z utrudnień związanych z modernizacją poszczególnych linii w regionie, które w dokumentacji zamawiający wpisał jako czynniki ryzyka. Szczegóły dotyczące planowanego rozkładu jazdy są zawarte w załącznikach do ogłoszenia.

Nawet pobieżna analiza warunków postępowania wskazuje na to, że operatorzy inni od już obsługujących połączenia (Polregio, a w przypadku aglomeracji trójmiejskiej – PKP SKM) będą mieli mocno utrudniony start. Podobnie jak w ogłoszonym na początku roku przetargu na Podkarpaciu – a wszak zakładana w tym regionie praca eksploatacyjna była o wiele mniejsza – czas na przygotowanie do rozpoczęcia przewozów jest bardzo krótki. Warto przypomnieć, że na Podkarpaciu w toku postępowania termin ten został przesunięty o rok – i to na życzenie... „zasiedziałego operatora”, Polregio, który ostatecznie złożył ofertę jako jedyny. Na Pomorzu nie postawiono natomiast wymogów co do zdolności technicznej lub zawodowej (np. dysponowania określoną ilością kadry lub liczbą pojazdów).
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Gdańsk Osowa – Gdynia Gł. po trzech torach. Jest przetarg

Infrastruktura

„Babcia” do naprawy. Przetarg Kolei Mazowieckich na naprawę główną

Tabor i technika

Zobacz również:

Pomorskie: Renesans kolei regionalnej będzie sporo kosztować

Infrastruktura

Pomorskie: Renesans kolei regionalnej będzie sporo kosztować

Kasper Fiszer 16 września 2025

Pomorze bierze kolejne Impulsy z Newagu. Może być ich 12

Tabor i technika

Pomorze bierze kolejne Impulsy z Newagu. Może być ich 12

Redakcja/inf. pras. 08 września 2025

Pomorskie: Przetarg na 2 EZT dla SKM z opcją na 10

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Gdańsk Osowa – Gdynia Gł. po trzech torach. Jest przetarg

Infrastruktura

„Babcia” do naprawy. Przetarg Kolei Mazowieckich na naprawę główną

Tabor i technika

Zobacz również:

Pomorskie: Renesans kolei regionalnej będzie sporo kosztować

Infrastruktura

Pomorskie: Renesans kolei regionalnej będzie sporo kosztować

Kasper Fiszer 16 września 2025

Pomorze bierze kolejne Impulsy z Newagu. Może być ich 12

Tabor i technika

Pomorze bierze kolejne Impulsy z Newagu. Może być ich 12

Redakcja/inf. pras. 08 września 2025

Pomorskie: Przetarg na 2 EZT dla SKM z opcją na 10

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij